Najlepszy blog o pracę

Jak sprawić, by powrót do biura był wygodny

Władze stopniowo wdrażają kroki ułatwiające kwarantannę, a pracodawcy przywracają swoich pracowników do pracy biurowej. Jeśli dopiero przyzwyczaiłeś się do pracy zdalnej, może być trudno również dostosować się do biurowego rytmu życia. The Point zebrał jednak najskuteczniejsze wskazówki, które sprawią, że Twój powrót będzie bezbolesny, a nawet radosny.

Zacznij przygotowywać się wcześniej

Za kilka dni, a najlepiej za tydzień przed pierwszym wyjściem z domu do biura, przywróć do życia wczesny wzrost, harmonogram pracy i zwykłe rytuały. Pozwól ciału ponownie przystosować się do przebudzenia o 6:00 rano. Ale rozpoczynaj pracę nie wcześniej niż zwykle i zakończ pracę zgodnie z harmonogramem, aby uniknąć przepracowania i pozbyć się nawyku pracować 24/7. Przypomnijmy jeszcze raz o tym, jak ważna jest zmiana piżamy na strój biznesowy i zaplanowane lunche.

Wracaj stopniowo

To stopniowość daje twojemu ciału możliwość przyzwyczajenia się do nowego, choć wcześniej tak zwykłego trybu życia. Jeśli masz taką możliwość, umów się ze swoim pracodawcą na stopniowy powrót do życia biurowego. Po pierwsze, możesz przełączać się między pracą zdalną i biurową lub pracować według elastycznego harmonogramu. Jeśli nie ma szans na stopniowy powrót do rytmu pracy – słuchaj swojego stanu emocjonalnego, nie przeładowuj się żmudnymi zadaniami i odpoczywaj po pracy.

Zaplanuj swój powrót

Podczas gdy transport publiczny, usługi lub sklepy nieżywnościowe działają w trybie ograniczonym, ważne jest, aby zaplanować swój powrót. Określ więc, jak dostaniesz się do biura, ile czasu będziesz musiał spędzić w drodze, biorąc pod uwagę zatłoczenie lub brak transportu publicznego. Jeśli jesteś przyzwyczajony do jedzenia w przytulnej restauracji w pobliżu centrum biznesowego, dowiedz się, czy pracują „na wynos”, czy otwierają letni taras – w przeciwnym razie możesz wziąć lunch z domu lub zamówić go gdzie indziej.

Postępuj zgodnie ze środkami bezpieczeństwa w biurze

Po powrocie do biura błędem jest zakładanie, że niebezpieczeństwo minęło. Musisz jeszcze dokładniej przestrzegać zasad higieny osobistej: stale dezynfekuj lub myj ręce, wycieraj komputer i telefon, nie zapomnij posprzątać na pulpicie. Nie spiesz się, by przytulić kolegów, których brakowało od dwóch miesięcy, zrezygnuj z uścisków dłoni i nie zbieraj się w dużych firmach w niewentylowanych pokojach. Ułatwienie kwarantanny nie jest zwycięstwem nad pandemią, więc ignorowanie maski lub nie utrzymywanie dystansu jest dość lekkomyślne.

Zorganizuj głód informacji

W pierwszych dniach po powrocie do pracy ważne jest, aby odpoczywać właściwie. Dlatego w tym okresie lepiej nie przesycać się informacjami: spędzaj mniej czasu w sieciach społecznościowych, powstrzymuj się od oglądania wiadomości, nie zbieraj wątpliwych plotek. Głód informacji i odpoczynek najlepiej pomogą twojemu ciału dostosować się do nowych realiów czynności biurowych.

Poszukaj korzyści

Jeśli należysz do osób, którym się spodobała praca zdalną i nie chcesz wracać do biura – pomyśl jednak o korzyściach płynących z pracy biurowej. Po pierwsze, zwiększy się twoja aktywność fizyczna, co oznacza, że ​​będziesz zachwycony pracą i aktywnym wypoczynkiem. Po drugie, twój krąg komunikacji w końcu się rozszerzy, a komunikacja w zespole stanie się prostsza i jaśniejsza. Po trzecie, będzie ci łatwiej zdyscyplinować się, nie będziesz patrzeć bez końca w lodówkę, a dom ponownie stanie się miejscem rekreacji a nie pracy.

Plan ‘B’

Powrót do biura jest dla ciebie globalną tragedią, a strach przed zatłoczonym transportem publicznym powoduje, że chowasz się pod kołdrę? Istnieje wyjście. Prawdopodobnie, tylko dzięki kwarantannie udało ci się zrozumieć, że praca w domu sprawia ci prawdziwą przyjemność. Nigdy nie jest za późno przekwalifikować się na wolnego strzelca czyli freelancera.

Źródło: The Point

Copy link
Powered by Social Snap