Najlepszy blog o pracę

Kunktatorstwo pod czas kwarantanny: jak sobie z tym poradzić

Praca zdalna zmęczyła nawet największych jej zwolenników, a myśli o zbliżającym się kryzysie gospodarczym i perspektywie przedłużonej kwarantanny sparaliżowały nawet najbardziej optymistycznych. Wskazówki, które pomogą Ci ukoić wyrzuty sumienia oraz zwalczyć kunktatorstwo od The Point

Kunktatorstwo podczas kwarantanny – to normalne

Pomimo faktu, że z wprowadzeniem kwarantanny większość ludzi ma więcej czasu, nie wielu mogą skierować go w użytecznym kierunku. Co więcej, mogą nawet nie mieć czasu na robienie zwykłych rzeczy. Dlaczego to się dzieje?

Według psychologów osoba zestresowana i stale odczuwająca niepokój traci poziom samokontroli. Dlatego coraz trudniej jest nam porzucić złe nawyki lub niezdrowe jedzenie, zmusić się do wykonywania prac domowych, pracy w pełnym wymiarze godzin lub oglądania zakupionego kursu online. Zwłaszcza, gdy przepływ negatywnych wiadomości nie zmniejsza się przez dwa miesiące lub więcej, świeże powietrze dociera do ciebie tylko przez otwarte okno, a korzyści wynikające z kwarantanny stają się coraz trudniejsze odnaleźć z każdym dniem.

Dlatego nie musisz się winić za to, że nie przeczytałeś ani jednej książki o samorozwoju w ciągu miesiąca. Ale nie warto też siedzieć nic nie robiąc.

Jak przezwyciężyć kunktatorstwo?

Jeśli lider nie zwraca uwagi na twój niespokojny nastrój i nadal wymaga ważnego raportu, należy zwalczyć kunktatorstwo. Oto najczęstsze sposoby.

Przydziel określony czas na wykonanie zadań. Metoda Pomodoro pomaga najlepiej przezwyciężyć zwlekanie. Została zaproponowana przez Francesco Cirillo w latach 80 ubiegłego wieku. Polega na tym, że poświęcasz określony czas na wykonanie zadania i uruchomienie stopera: dopóki nie zadzwoni – nic Cię nie rozprasza. Możesz w końcu zrobić ważny raport lub posprzątać mieszkanie, spędzając minimum czasu.

Wyeliminuj rozproszenia. Jeśli twoje dziecko nie pozwala Ci na cichą pracę, wyślij go na spacer z innym członkiem rodziny (z zachowaniem wszelkich środków ostrożności) lub pracuj podczas snu dziecka. Jeśli ciągle jesteś rozpraszany przez powiadomienia e-mail lub powiadomienia ze smartfona, po prostu je wyłącz. Kiedy masz przed sobą ważne zadanie, wszyscy wokół muszą czekać.

Oddziel to, czego potrzebujesz i chcesz robić, od tego, do czego zostałeś zmuszony. Chcesz narysować obraz zamiast uczyć się trzeciego języka obcego w towarzystwie przyjaciela? Następnie rób tylko to, co lubisz. Oczywiście nie dotyczy to zadań, które należy wykonać: zadań roboczych, opieki nad dziećmi, wyprowadzania psa itp.

Planuj swój czas. Mimo że cały czas jesteś w domu, nikt nie anulował planowania. W końcu pomaga to utrzymać formę i przestrzegać pewnych zasad. Zaplanuj więc, jak długo będziesz pracował, kiedy będziesz jadł obiad lub bawił się z dzieckiem, a co będziesz odkładał na później.

Nie obwiniaj się. Jak wspomniano powyżej, kunktatorstwo jest ważnym elementem w walce ze stresem. Więc teraz, jak nigdy dotąd, normalne jest położyć się i nic nie robić. Lub zrelaksuj się tak aby było wstyd o tym powiedzieć swoim zbyt aktywnym znajomym.

Filtruj informacje. W świecie hałasu informacyjnego ważne jest aby móc filtrować wiadomości i identyfikować te, które tylko zwiększają stres i nie niosą żadnych informacji. Spróbuj uwolnić się od konsumowania informacji kilka dni w tygodniu lub więcej. W ten sposób będziesz w stanie zmniejszyć poziom stresu, co oznacza, że ​​będziesz mógł lepiej poradzić z samoorganizacją oraz zachowasz zdrowie.

Na materiałach artykułu The Point

Copy link
Powered by Social Snap